Kontakt: 044 724-21-27 w. 333, 100, 248, 440
e-mail: sekretariat@powiat-tomaszowski.pl;
Naczelnik: Ewa Goska
1) obsługi centrali telefonicznej;
2) ewidencji korespondencji wpływającej i wychodzącej ze Starostwa;
3) nadawanie i odbiór przesyłek pocztowych;
4) prowadzenia spraw związanych z obsługą pracy starosty, wicestarosty oraz członków zarządu powiatu;
5) prowadzenia sekretariatu, kancelarii starostwa i punktu informacji;
6) prowadzenia książki kontroli zewnętrznych.
2. W ramach Wydziału działa Archiwum Zakładowe, które realizuje zadania z zakresu:
1) przejmowania dokumentacji:
a) spraw zakończonych z poszczególnych komórek organizacyjnych;
b) niearchiwalnej po państwowych i samorządowych jednostkach organizacyjnych, których działalność ustała i które nie mają sukcesora oraz dla których organem założycielskim lub sprawującym nadzór był odpowiednio kierownik podmiotu lub organ jednostki samorządu terytorialnego;
c) na nośniku papierowym ze składu chronologicznego;
d) elektronicznej na informatycznych nośnikach danych, zgromadzonych w składzie informatycznych nośników danych, których zawartości nie skopiowano do systemu EZD;
2) przechowywania i zabezpieczania zgromadzonej dokumentacji oraz prowadzenie jej ewidencji;
3) przeprowadzania skontrum dokumentacji
4) porządkowania przechowywanej dokumentacji przejętej w latach wcześniejszych w stanie nieuporządkowanym;
5) udostępniania przechowywanej dokumentacji;
6) wycofywania dokumentacji ze stanu archiwum zakładowego w przypadku wznowienia sprawy w komórce organizacyjnej;
7) przeprowadzania kwerend archiwalnych, czyli poszukiwanie w dokumentacji informacji na temat osób, zdarzeń czy problemów;
8) inicjowania brakowania dokumentacji niearchiwalnej oraz udział w jej komisyjnym brakowaniu,
9) przygotowania materiałów archiwalnych do przekazania i udział w ich przekazaniu do właściwego archiwum państwowego;
10) sporządzania rocznych sprawozdań z działalności archiwum zakładowego i stanu dokumentacji w archiwum zakładowym;
11) doradzania komórkom organizacyjnym w zakresie właściwego postępowania z dokumentacją i w porozumieniu z koordynatorem czynności kancelaryjnych, niezależnie od tego, czy dokumentowanie przebiegu załatwiania i rozstrzygania spraw przebiegało w systemie EZD czy w systemie tradycyjnym;