Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego w ramach ZPORR:
1„Utworzenie Szpitalnego Oddziału Ratunkowego w Szpitalu Rejonowym w Tomaszowie Mazowieckim”:
- program: ZPORR – działanie 1.3.2 – Wniosek Nr 139/04,
- Umowa Nr: Z/2.10/I/1.3.2/139/04/U/67/05 z dnia 17 lutego 2005 roku
- całkowita wartość zadania: 1.902.987,83,- zł,
- wydatki kwalifik. 1.866.814,79 zł
- wartość dofinansowania: 1.400.111,09- zł, - 75 %
- realizacja zadania w latach 2004-2005
Zrealizowany projekt zapewnia szybki dostęp do wstępnej diagnostyki i podejmowanie leczenia w zakresie niezbędnym do stabilizacji funkcji życiowych osób znajdujących się w stanie zagrożenia życia lub zdrowia, w tym poszkodowanym w stanach wyjątkowych i katastrofach. W celu usprawnienia obsługi chorych przebudowano istniejący wewnątrz układ komunikacyjny (dojazd do budynków). Wykonano także zadaszenie podjazdu dla ambulansów, w obrębie podjazdu przebudowana została droga dla ambulansów i wyodrębniony wjazd i wyjazd. Zmodernizowano powierzchnię o 522 m² budynków i obiektów szpitalnych, wybudowano place o powierzchni 139,6 m² oraz zakupiono sprzęt medyczny dla Szpitalnego Oddziału Ratunkowego.
- program: ZPORR – działanie 1.1.1 – Wniosek Nr 546/04,
- Umowa Nr: Z/2.10/I/1.1.1/546/04/U/139/05 z dnia 3 listopada 2005 roku
- całk. wartość zadania: 607.726,10 zł,
- wydatki kwalifikowalne 607.726,10 zł
- wartość dofinansowania: 455.794,58 zł – 75 %
- długość zmodernizowanej drogi – 380 m wraz z chodnikami o długości 760 m.
- realizacja zadania w latach 2005-2006
W wyniku przebudowy tego odcinka powstał nowy ciąg komunikacyjny włączający tą część miasta do układu transportowego całego miasta. Standard techniczny tej drogi uniemożliwiał bezpieczny dojazd do atrakcyjnych turystycznie miejsc w Tomaszowie Mazowieckim. Brak odwodnienia i duże obciążenie ruchem spowodowało powstanie głębokich wybojów i kolein. Modernizacja wpłynęła znacząco na rozwój gospodarczy pół.-zach. części miasta. Projekt przyczynił się do zaktywizowania działających na terenie powiatu firm oraz powstanie nowych. Brak utwardzonej nawierzchni stanowił skuteczny czynnik uniemożliwiający rozwój podmiotów gospodarczych. Likwidacja bariery komunikacyjnej przyczyniła się pośrednio do rozwoju usług budowlanych co przełożyło się na powstanie nowych miejsc pracy. Celem nadrzędnym projekt jest poprawa warunków przewozu pasażerskiego i towarowego, a tym samym zwiększenie atrakcyjności gospodarczej i inwestycyjnej obszaru oraz stworzenie warunków do wzrostu zatrudnienia. Projekt przyczynił się także do spełnienia szeregu celów cząstkowych jak:
- poprawa dostępu do systemu komunikacyjnego lokalnego i ponadlokalnego;
- zwiększenie liczby mieszkańców i przedsiębiorców wykorzystujących wyremontowaną infrastrukturę;
- zmniejszenie liczby wypadków;
- zmniejszenie kosztów eksploatacji pojazdów.
- program: ZPORR – działanie 1.1.1 – Nr 67/05,
- Umowa Nr: Z/2.10/I/1.1.1/67/05/U/292/06 z dnia 8 grudnia 2006 roku
- całk. wartość zadania: 2.461.559,09- zł,
- wydatki kwalifik. 2.151.932,67 zł
- wartość dofinansowania: 1.613.949,50,- zł - 75 %
- długość zmodernizowanej drogi 2.302,51 m.
- realizacja zadania w 2005-2007 r.
Projekt dotyczył drogi powiatowej nr 4327E na odcinku ulic Pod Grotami i Nagórzyckiej położonych w dzielnicy Tomaszowa – Nagórzyce. Przebudowa drogi objęła odcinek o długości 2.302,10 i była ona kontynuacją przebudowy wykonanej w roku 2000, kiedy przebudowie poddano 5-kilometrowy odcinek drogi 4327E w ciągu ul. Jana Pawła II do ul. Pod Grotami. W ramach projektu wykonano także ciąg pieszo-rowerowy wzdłuż przebudowywanej drogi. Szerokość drogi zwiększono do 6 m, co przyczyniło się do poprawy bezpieczeństwa ruchu zarówno pieszych, rowerzystów jak i zmotoryzowanych uczestników ruchu. W ramach projektów wykonano także zjazdy i wjazdy na posesje, 3 przepusty.
Remont tej drogi wynikał przede wszystkim z potrzeby zwiększenia bezpieczeństwa uczestników ruchu, zarówno mieszkańców powiatu jak i odwiedzających Tomaszów turystów. Jest to istotny szlak komunikacyjny, ze względu na umożliwienie dojazdu do atrakcyjnych turystycznie okolic Tomaszowa, co ma bezpośrednie przełożenie na działalność gospodarczą w rejonie dotkniętym strukturalnym bezrobociem. Zaniedbana infrastruktura drogowa pogarsza wizerunek powiatu jak i gmin, przez które ta droga przebiega. Wyższy standard infrastruktury drogowej podnosi atrakcyjność inwestycyjną Tomaszowa Mazowieckiego.
W wyniku zrealizowanego projektu osiągnięto następujące efekty:
- zmniejszył się o 100% czas przejazdu co spowodowało upłynnienie potoku ruchu,
- natężenie ruchu w perspektywie do roku 2009 wzrośnie z 59 pojazdów na godzinę do 68,
- poprawi się nośność drogi do 80kN/oś,
- ilość wypadków spadnie z poziomu 10 rocznie do 5 na rok,
- nastąpiło turystyczne uatrakcyjnienie terenów wokół Zalewu Sulejowskiego.
- program: ZPORR – działanie 1.4 Wniosek Nr 29/06
- Umowa nr: Z/2.10/I/1.4/29/06/U/333/07 z dnia 30 sierpnia 2007 roku
- całkowita wartość zadania 4.032.961,70- zł
- wydatki kwalifik. 3.852.848,50
- wartość dofinansowania: 2.119.066,68- zł, - 55%
- długość wybudowanego ciągu pieszo-rowerowego – 10.827,5 m
- etap: zakończone.
- realizacja zadania w latach 2007 – 2008
Przedmiotem inwestycji była budowa ciągu pieszo-rowerowego pomiędzy Tomaszowem Mazowieckim a Spałą o długości 10 827,5 m. CPR przebiega przez tereny o zabudowie mieszk. oraz tereny leśne. Połączył istniejące CPR w ul. Św. Antoniego i Langego z półn.-zach. terenami Tomaszowa, leśnymi terenami rekreacyjnymi oraz Spałą, a w przyszłości Inowłodzem. Na terenie pozamiejskim, wzdłuż drogi krajowej nr 48 CPR był wybudowany od podstaw. W miejscu gdzie ścieżka będzie przecinać drogę krajową nr 48 wybudowane nastąpiły obustronne przepusty. W wyniku realizacji inwestycji całkowicie przekształcony i zagospodarowany na cele turystyczne został na obszarze miasta Tomaszowa teren o łącznej pow. 1,3 ha, a poza obszarem miejskim teren 3,30 ha. Inwestycja radykalnie zmieniła wygląd ulic Tomaszowa, przez, które przebiega. Na odcinku przebiegającym przez lasy spalskie powstał nowy bezpieczny dla pieszych i rowerzystów, atrakcyjny element drogi.
Celem projektu było rozszerzenie oferty turystycznej powiatu, przedłużenie sezonu turystycznego w Spale oraz polepszenie wykorzystania bazy noclegowej Spały oraz Ośrodka Przygotowań Olimpijskich. Projekt przyczynił się z pewnością do pobudzenia aktywności gospodarczej, szczególnie MŚP, które swoją ofertę będą mogły skierować na obsługę ruchu turystycznego. Przyczyniło się to do spadku bezrobocia w Powiecie. CPR uzupełnił istniejącą sieć szlaków turystycznych, rowerowych i ciągów pieszo-rowerowych co w przyszłości zaowocuje wykreowaniem nowego markowego produktu turystycznego – sieć powiązanych ze sobą szlaków i ciągów rowerowych ze szlakiem wodnym na zb. Sulejowskim i rz. Pilicy w granicach woj. Łódzkiego na odcinku od Sulejowa do Nowego Miasta. CPR ułatwił komunikację oraz wpłynął na poprawę bezpieczeństwa użytkowników, poprawił dostępność do miejsc kultury, zabytków, rezerwatów przyrody. Projekt oznacza dla powiatu możliwość promocji jako rejonu atrakcyjnego turystycznie i wyposażonego w niezbędną infrastrukturę.
KLAUZULA INFORMACYJNA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH
Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych),(Dz. Urz. UE L 2016.119.1) informuję, iż: