Kontakt: 044 724-21-27 w. 225;
e-mail: organizacyjny@powiat-tomaszowski.pl; zarzad@powiat-tomaszowski.pl;
Naczelnik: Dorota Borysławska
1) prowadzenia rejestru i zbioru zawartych porozumień oraz gromadzenia i udostępniania zbioru aktów prawa miejscowego;
2) rozpatrywania skarg i wniosków oraz prowadzenia rejestru skarg i wniosków;
3) organizacji przyjmowania interesantów przez starostę i w ramach skarg i wniosków;
4) koordynacji udzielania informacji publicznej;
5) organizacyjnej obsługi wyborów samorządowych;
6) przygotowywania projektów aktów prawnych dotyczących organizacji i funkcjonowania starostwa;
7) organizacyjnego przygotowania posiedzeń zarządu, sporządzania protokołów obrad oraz przekazywania ich odpowiednim komórkom organizacyjnym do wykonania;
8) prowadzenia rejestru i zbioru uchwał zarządu oraz sporządzania sprawozdania o jego pracy;
9) nadzoru w zakresie przygotowywania przez kierowników komórek organizacyjnych projektów odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych oraz wnioski komisji;
10) prowadzenia rejestru i zbioru zarządzeń starosty;
11) koordynacji spraw związanych z rozpatrywaniem petycji i sporządzanie zbiorczych informacji o rozpatrzonych petycjach;
12) organizacji nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego oraz edukacji prawnej;
13) podpisu elektronicznego;
14) prowadzenia rejestru wystąpień podmiotów wykonujących zawodową działalność lobbingową oraz sporządzanie rocznych informacji o działaniach podejmowanych przez te podmioty;
15) przygotowywania raportu o stanie powiatu;
16) załatwiania spraw rentowych i emerytalnych pracowników starostwa;
17) sprawowania nadzoru nad terminowością wykonywania badań lekarskich przez pracowników starostwa;
18) opracowywania projektów zmian w Regulaminie Pracy starostwa, wynagradzania pracowników, naboru na wolne stanowiska urzędnicze, okresowej oceny pracowników oraz przeprowadzania służby przygotowawczej;
19) spraw związanych ze składaniem oświadczeń dotyczących prowadzenia działalności gospodarczej oraz dodatkowego zatrudnienia przez pracowników starostwa i dyrektorów jednostek organizacyjnych powiatu z wyłączeniem dyrektorów szkół;
20) realizacji zadań w zakresie składania oświadczeń majątkowych przez członków zarządu, kierowników jednostek organizacyjnych powiatu oraz osób wydających decyzje administracyjne w imieniu starosty;
21) realizacji zadań w zakresie spraw związanych ze zgłaszaniem do „Rejestru Korzyści”;
22) prowadzenia spraw związanych z oceną pracowników starostwa;
23) prowadzenia spraw związanych z przeprowadzaniem służby przygotowawczej;
24) dokonywania czynności w sprawach z zakresu prawa pracy wobec pracowników starostwa, kierowników powiatowych jednostek organizacyjnych (z wyłączeniem szkół i placówek oświatowo-wychowawczych) oraz kierowników powiatowych służb i inspekcji;
25) zgłaszania do ubezpieczenia i wyrejestrowywania z ubezpieczenia pracowników starostwa oraz zleceniobiorców;
26) oświadczeń majątkowych, o prowadzeniu działalności gospodarczej i innych;
27) nadzoru i kontroli dyscypliny pracy;
28) prowadzenia zbioru upoważnień do załatwiania spraw w imieniu starosty i zarządu;
29) prowadzenia spraw związanych z praktykami uczniowskimi i studenckimi odbywanymi w starostwie;
30) koordynowania szkoleń, dokształcania i doskonalenia zawodowego pracowników;
31) współpracy ze Służbą Bezpieczeństwa i Higieny Pracy w zakresie wystawiania skierowań na badania profilaktyczne pracowników starostwa;
32) prowadzenia spraw socjalno-bytowych pracowników.