Kontakt: 044 724-21-27 w. Ewidencja gruntów - 113, 114, 159, 139; Wypisy/wyrysy: 115; PODGiK 127, 129, 120, 119, 124, 125;
e-mail: geodezja@powiat-tomaszowski.pl;
Naczelnik: Daniel Karp
Zastępca Naczelnika: Małgorzata Gurzęda
1) Zespół ds. ewidencji gruntów i budynków;
2) Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej;
1) prowadzenia dla obszaru powiatu ewidencji gruntów i budynków, w tym bazy danych, o której mowa w art. 4 ust. 1a pkt 2 ustawy prawo geodezyjne i kartograficzne;
2) utrzymywania systemu teleinformatycznego, o którym mowa w art. 24 ust.1 pkt 1 ustawy prawo geodezyjne i kartograficzne;
3) utrzymania operatu ewidencyjnego w stanie aktualności, tj. zgodności z dostępnymi dla organu dokumentami i materiałami źródłowymi;
4) archiwizacji wycofanych danych ewidencyjnych;
5) udostępniania danych ewidencyjnych;
6) ochrony danych ewidencyjnych przed ich utratą, zniszczeniem, niepożądaną modyfikacją, nieuprawnionym do nich dostępem i ujawnieniem;
7) okresowych weryfikacji danych ewidencyjnych;
8) sporządzania powiatowych zestawień zbiorczych danych objętych ewidencją;
9) modernizacji ewidencji;
10) sporządzania i wydawania wypisów i wyrysów z ewidencji gruntów i budynków;
11) wydawania zaświadczeń potwierdzających posiadanie gospodarstwa rolnego, do spraw sądowych o uwłaszczenie lub zasiedzenie, o posiadaniu prawa własności do budynku lub lokalu mieszkalnego;
12) prowadzenia postępowań w sprawie gleboznawczej klasyfikacji gruntów;
13) prowadzenia postępowań administracyjnych z zakresu ewidencji gruntów i budynków;
14) zawiadomienia organów podatkowych, wydziałów ksiąg wieczystych właściwego miejscowo sądu rejonowego, właściwe miejscowo jednostki statystyki publicznej, właściwe podmioty ewidencyjne oraz osoby, jednostki organizacyjne i organy, o których mowa w przepisach w sprawie ewidencji gruntów i budynków, starostów sąsiednich powiatów o dokonanych zmianach w ewidencji gruntów i budynków;
15) prowadzenia rejestru cen i wartości nieruchomości oraz udostępniania danych rzeczoznawcom majątkowym;
16) przeprowadzania i wykonywania scalenia i wymiany gruntów.
1) prowadzenia Powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, w tym:
a) prowadzenia dla obszaru powiatu:
- ewidencji gruntów i budynków, w tym bazy danych, o której mowa w art. 4 ust. 1a pkt 2 ustawy prawo geodezyjne i kartograficzne,
- geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu, w tym bazy danych, o której mowa w art. 4 ust. 1a pkt 3 ustawy prawo geodezyjne i kartograficzne, zwanej dalej "powiatową bazą GESUT",
- gleboznawczej klasyfikacji gruntów;
b) tworzenia, prowadzenia i udostępniania baz danych, o których mowa w art. 4 ust. 1a pkt 7 i 10 ustawy prawo geodezyjne i kartograficzne,
c) tworzenia i udostępniania standardowych opracowań kartograficznych w skalach: 1:500, 1:1000, 1:2000, 1:5000, o których mowa w art. 4 ust. 1e pkt 1 i 2 ustawy prawo geodezyjne i kartograficzne;
2) koordynacji usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu;
3) zakładania osnów szczegółowych;
4) przeprowadzania powszechnej taksacji nieruchomości oraz opracowywanie i prowadzenie map i tabel taksacyjnych dotyczących nieruchomości;
5) ochrony znaków geodezyjnych, grawimetrycznych i magnetycznych;
6) weryfikacji przekazanych zbiorów danych i materiałów stanowiących wyniki prac geodezyjnych i kartograficznych pod względem zgodności z przepisami prawa obowiązującymi w geodezji i kartografii.