Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies klikając przycisk Ustawienia. Aby dowiedzieć się więcej zachęcamy do zapoznania się z Polityką Cookies oraz Polityką Prywatności.
Ustawienia

Szanujemy Twoją prywatność. Możesz zmienić ustawienia cookies lub zaakceptować je wszystkie. W dowolnym momencie możesz dokonać zmiany swoich ustawień.

Niezbędne pliki cookies służą do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej i umożliwiają Ci komfortowe korzystanie z oferowanych przez nas usług.

Pliki cookies odpowiadają na podejmowane przez Ciebie działania w celu m.in. dostosowania Twoich ustawień preferencji prywatności, logowania czy wypełniania formularzy. Dzięki plikom cookies strona, z której korzystasz, może działać bez zakłóceń.

Więcej

Tego typu pliki cookies umożliwiają stronie internetowej zapamiętanie wprowadzonych przez Ciebie ustawień oraz personalizację określonych funkcjonalności czy prezentowanych treści.

Dzięki tym plikom cookies możemy zapewnić Ci większy komfort korzystania z funkcjonalności naszej strony poprzez dopasowanie jej do Twoich indywidualnych preferencji. Wyrażenie zgody na funkcjonalne i personalizacyjne pliki cookies gwarantuje dostępność większej ilości funkcji na stronie.

Więcej

Analityczne pliki cookies pomagają nam rozwijać się i dostosowywać do Twoich potrzeb.

Cookies analityczne pozwalają na uzyskanie informacji w zakresie wykorzystywania witryny internetowej, miejsca oraz częstotliwości, z jaką odwiedzane są nasze serwisy www. Dane pozwalają nam na ocenę naszych serwisów internetowych pod względem ich popularności wśród użytkowników. Zgromadzone informacje są przetwarzane w formie zanonimizowanej. Wyrażenie zgody na analityczne pliki cookies gwarantuje dostępność wszystkich funkcjonalności.

Więcej

Dzięki reklamowym plikom cookies prezentujemy Ci najciekawsze informacje i aktualności na stronach naszych partnerów.

Promocyjne pliki cookies służą do prezentowania Ci naszych komunikatów na podstawie analizy Twoich upodobań oraz Twoich zwyczajów dotyczących przeglądanej witryny internetowej. Treści promocyjne mogą pojawić się na stronach podmiotów trzecich lub firm będących naszymi partnerami oraz innych dostawców usług. Firmy te działają w charakterze pośredników prezentujących nasze treści w postaci wiadomości, ofert, komunikatów mediów społecznościowych.

Więcej
Środa, 21 maja 2025
Imieniny: Tymoteusz, Wiktor, Kryspin
pochmurno
22°C

PAIH Forum Biznesu Newsletter specjalny

Ocena 0/5

 

Za nami piąta edycja największego wydarzenia w Polsce, poświęconego rodzimym firmom chcącym rozwijać się w skali międzynarodowej. PAIH Forum Biznesu było jak co roku doskonałą okazją do spotkań, rozmów na kluczowe tematy, wymiany doświadczeń i nawiązania wielu wartościowych relacji.
 
 
PAIH Forum Biznesu 2024 w liczbach:

 

 

4600+ uczestników
30+ paneli i wystąpień
2840+ spotkań z ZBH
16 stoisk Partnerów wydarzenia
55 stoisk Zagranicznych Biur Handlowych
 
 

Zobacz relację wideo z wydarzenia:

Komentarze Zarządu PAIH, Ministerstwa Rozwoju i Technologii oraz Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi
 
Komentarze przedstawicieli Zagranicznych Biur Handlowych
 
Komentarze uczestników
 
 
 

Panele - podsumowanie

 

Sześć miesięcy do Expo. Przygotowania udziału Polski w Wystawie Światowej
Expo 2025 Osaka, Kansai w Japonii
 
Wystawy Światowe są największymi i najbardziej prestiżowymi wydarzeniami o charakterze promocyjnym, gospodarczym i kulturalnym na świecie. Kolejna edycja Expo rozpocznie się już 13 kwietnia 2025 roku w Osace. Do jej rozpoczęcia pozostało zatem zaledwie około pół roku.

 

Paneliści dyskutowali o wyzwaniach i szansach stojących przed Polską w pers-pektywie udziału w wydarzeniu o tak dużej randze. Podkreślali, że Expo stanowi platformę do promocji kraju nie tylko w zakresie nauki i kultury, ale pozwala również na promocję polskiej gospodarki, co jest zbieżne z celami działalności PAIH. Przedstawiciele zespołu organizacyjnego polskiego pawilonu na Expo 2025 Osaka, Kansai, opowiedzieli o stanie przygotowań na sześć miesięcy przed rozpoczęciem wydarzenia. Zaprezentowane zostały też postępy prac związanych z budową Pawilonu Polski wraz z ekspozycją wewnętrzną, realizacją programów promocji gospodarczej i kulturalnej, a także rezultaty dotychczas podjętych inicjatyw.
ABC Eksportu
 
Panel podzielony na dwie części, teoretyczną oraz praktyczną, pozwolił na poznanie dostępnych narzędzi wspierających autodiagnozę gotowości eksportowej i umożliwiających uzyskanie informacji potrzebnych do prowadzenia handlu z państwami trzecimi. Dyskusja w części praktycznej przybliżyła możliwości zagospodarowania dostępnych nisz eksportowych, w tym np.  związanej z udziałem w międzynarodowych zamówieniach publicznych czy udziału w łańcuchach dostaw pomocy humanitarnej.

 

Arkadiusz Zabłoński, Dyrektor Departamentu Ekspansji Zagranicznej i Finan-sowania Handlu w Banku Gospodarstwa Krajowego wskazał na rolę BGK
w finansowaniu polskich inwestycji, podawał również przykłady obecności polskich spółek na konkretnych rynkach, które swoją obecnością przyciągają inne podmioty do ekspansji na ten kraj. Mówił też o instrumentach wsparcia, wśród których wymienić można zarówno kredyty obrotowe na prefinansowanie eksportu z gwarancją KUKE lub bez, jak również kredyty inwestycyjne dla polskich przedsiębiorców.
 

Jak bezpiecznie dowieźć towar do Azji Centralnej? Eksport w obliczu sankcji
i wojny w Ukrainie
 
Eksperci biorący udział w panelu przedstawili widzom alternatywne warianty transportu towarów do Azji Centralnej i dalej do Chin. Marta Łagód z firmy Trans-Rach omówiła różne możliwości wykorzystania Korytarzy Południowego i Środ-kowego Jedwabnego Szlaku w transporcie drogowym.  Trasy te, choć bardziej kosztowne i czasochłonne skutecznie uzupełniają lukę wywołaną sankcjami i działaniami wojennymi. Zasadniczą trudność stanowi konieczność przekraczania wielu granic i w związku z tym wielu różnych porządków administracyjnych.

 

Gvantsa Grigalashili, Kierownik Zagranicznego Biura Handlowego PAIH w Tbilisi przedstawiła znaczenie Gruzji jako kraju tranzytowego i docelowego dla polskich eksporterów.  Szczególnie polskie produkty z branży farmaceutycznej, spożywczej
i meblowej są pozytywnie postrzegane na tym rynku. Istnieje jednak potencjał rozwojowy także dla innych gałęzi.

 

Adrian Furgalski, Prezes Zespołu Doradców Gospodarczych TOR, zaprezentował natomiast rolę transportu kolejowego w handlu z państwami Azji Centralnej
i Chinami.  Państwa tego regionu realizują programy rozwojowe dla tego rodzaju transportu stawiając na wzrost jego roli w transporcie międzynarodowym. Polska czyni starania, aby nasza infrastruktura umożliwiła eksporterom wykorzystanie zwiększających się w regionie możliwości.
Zrównoważone inwestycje budowlane w Regionie Nordyckim
 
W ramach Forum odbył się panel dyskusyjny poświęcony zrównoważonym inwestycjom budowlanym w krajach nordyckich, z udziałem czterech ekspertów branżowych. Michał Urbankowski (PAIH), Dominika Śmietana (Mota-Engil Central Europe), Ewelina Roziewska (PEKABEX) oraz Tomasz Balcerowski (EkoInbud) podzielili się swoimi doświadczeniami i spostrzeżeniami na temat innowacyjnych technologii, regulacji oraz wyzwań związanych z realizacją zrównoważonych projektów budowlanych w Szwecji i innych krajach regionu, a także wdrażaniem ich na rynku polskim.

 

Dyskusja obejmowała m.in. różnice w podejściu do zrównoważonego budownictwa pomiędzy Polską a Szwecją, wyzwania związane z wymaganiami środowiskowymi w projektach infrastrukturalnych oraz praktyczne zastosowanie technologii modułowej i prefabrykowanej w kontekście zmniejszania śladu węglowego. Paneliści omówili także wpływ innowacyjnych realizacji na lokalne społeczności, wskazując na rosnącą świadomość ekologiczną i zainteresowanie budownictwem przyjaznym środowisku.
Branża spożywcza – czy na półkach za granicą jest miejsce na polskie produkty?
 
Goście panelu dyskutowali o tym, jakie szanse stoją przed polskimi eksporterami żywności i jakie oczekiwania ma dzisiejszy konsument w różnych regionach świata. Przytoczonym przykładem sukcesu jest tu szybki wzrost zainteresowania polskimi jabłkami w Kolumbii. Dyskutujący podkreślali, że równie ważne co kryterium jakości, pozostaje nadal kryterium cenowe, a polskie produkty mogą konkurować pod oboma względami.

 

Beata Łakoma, business development manager w firmie Lestello mówiła o tym, jak firmy dopasowują się do zmieniających się trendów na rynku spożywczym. Podkreśliła, że obecnie kontrahenci poszukują produktów o prostym składzie, nieprzetworzonych i bez dodatku cukru. Mówiła też o znaczeniu, jakie dla dynamiki spełniania oczekiwań konsumentów mają działania konkurencyjnych firm.
E-eksport – jak szybko i skutecznie sprzedawać w e-commerce za granicą
 
Panel był odpowiedzią na wysokie zainteresowania rozwojem biznesu poprzez internetową sprzedaż transgraniczną. Uczestnicy panelu szukali odpowiedzi na pytanie w jaki sposób szybko i skutecznie rozwinąć kanał eksportu online. Dyskutowali m.in. o strategiach wejścia na rynki zagraniczne, w tym szczególnie rumuński i węgierski. Wykazali, że mimo barier i trudności, eksport online umożliwia przedsiębiorcom dotarcie do nowych klientów, często na odległych rynkach i dzięki tym działaniom osiągnięcie szybszego wzrostu firmy.

 

Paneliści zaprezentowali również działania wspierające eksport online, prowadzone przez Izbę Gospodarki Elektronicznej oraz Ministerstwo Rozwoju
i Technologii tj. szkolenia, analizy i raporty. Rozmówcy byli zgodni, że wartościowe analizy i raporty są podstawą dobrego przygotowania się do wejścia na nowe rynki w kanale e-commerce. Dużą dawką wiedzy rynkowej podzielili się także przedstawiciele Zagranicznych Biur Handlowych PAIH z Rumunii i Węgier, którzy opowiedzieli o lokalnych szansach i barierach w e-eksporcie. Szczególnie interesująca okazała się perspektywa e-eksportu przedstawiona przez polskich przedsiębiorców z branży obuwniczej (Wojas) i transportowej (GlobKurier) odnoszących sukcesy w e-commerce.
Wyzwania dla polskich eksporterów z branży FMCG i HoReCa w Europie Środkowo-Wschodniej
 
Podczas spotkania omówiono główne zagrożenia oraz perspektywy dalszego rozwoju przedsiębiorstw działających w branżach FMCG/HoReCa, z uwz-ględnieniem charakterystycznej dla tego sektora wysokiej konkurencyjności, zmienności w trendach oraz sezonowości.

 

Eksperci PAIH przedstawili główne czynniki wpływające na możliwość bezpiecznego i skutecznego funkcjonowania na rynkach węgierskim, chorwackim, serbskim i rumuńskim, które, pomimo bliskości geograficznej, znacznie różnią się od siebie pod względem uwarunkowań formalnych oraz oczekiwań rynkowych.

 

Poza kwestiami stricte biznesowymi, omówiono również możliwości współpracy
z instytucjami odpowiedzialnymi za wspieranie internacjonalizacji polskich firm
z branży spożywczej. Obecna na panelu, dyrektor Magdalena Rowińska z KOWR, zaprezentowała m.in. instrumenty wsparcia polskich producentów w zakresie udziału w międzynarodowych targach branżowych, również na rynkach pozaeuropejskich. Efektem krótkiej sesji B2B, która miała miejsce po programowej części panelu, było nawiązanie relacji biznesowych przez kilku polskich producentów, przesłanie pierwszych wycen i próbek towarów.
Polski rynek budowlany – czy mamy szansę na eksport?
 
Według analityków Polska branża budowlana po rekordowych zyskach z osta-tnich trzech lat, znalazła się na krótko w okresie spowolnienia, którego koniec przewiduje się na przyszły rok. Również perspektywy na resztę dekady wyglądają korzystnie.

 

Przemysław Andrzejak, prezes Royal Sail Investment Group mówił o mię-dzynarodowej ekspansji firmy, w tym o inwestycji na ponad 400 mln zł na rynku afrykańskim, która jest obecnie na etapie projektowania. Podkreślał, by obecność na nowych rynkach zaczynać od kontaktów ze studentami, by wykorzystać ich przyszły potencjał. Mówił także o coraz śmielszym wychodzeniu polskich firm z branży budowlanej na rynki zagraniczne przy wsparciu partnerów biznesowych oraz instytucji takich jak PAIH.  

 

Dariusz Blocher, prezes Unibep mówił natomiast o konieczności zachowania przez biznes elastyczności w odpowiedzi na pojawiające się nowe warunki działalności takie jak pandemia, konflikty zbrojne czy zmienność sytuacji geopolitycznej. Podkreślił przy tym wielkość branży budowlanej w Polsce i jej znaczenie dla gospodarki w postaci 300 mld zł przychodu i zatrudniania 1,2 mln pracowników. Przypomniał, że aby polska firma odniosła sukces na rynku zagranicznym, musi być konkurencyjna wobec lokalnego biznesu. Oznacza to konieczność szukania rozwiązań i przewag technologicznych, innowacyjności i rozwoju oferty również na rynku krajowym.
Zielone technologie i ekoinnowacje jako potencjał eksportowy dla polskich przedsiębiorców
 
W jaki sposób polskie ekoinnowacje i zielone technologie odbierane są na zachodzie Europy i gdzie de facto leży ich potencjał? O tym dyskutowali uczestnicy reprezentujący Ministerstwo Klimatu i Środowiska, PKO Bank Polski, Polską Izbę Morskiej Energetyki Wiatrowej oraz PAIH.

 

Rozmowa dotyczyła narzędzi wsparcia, na jakie mogą liczyć polscy przedsiębiorcy myślący o internacjonalizacji działalności. Dyskusja była także okazją do przybliżenia słuchaczom warunków, jakie należy spełnić, żeby z takich narzędzi skorzystać. Eksperci wskazywali też w jaki sposób możliwa jest synergia sektora inwestycji z eksportem oraz w jaki sposób możliwe jest przyspieszenie procesów rozwoju innowacyjności.
Innowacyjne technologie w morskiej energetyce wiatrowej. Wodór, technologia przyszłości – nowe możliwości dla polskich firm.
 
Europejski rynek offshore dynamicznie przyspiesza, a Polska ma potencjał, żeby stać się liderem morskiej energetyki wiatrowej dla całej Europy. Uczestnicy panelu debatowali o tym, jakie możliwości daje rozwój tej branży i jak będzie ona wypływać na gospodarkę w kolejnych latach. Przyznali, że panuje duże zainteresowanie tą dziedziną, pomimo że to branża znajdująca się nadal na początku drogi do dojrzałości.

 

Uczestnicy dyskutowali o konieczności tworzenia środowiska sprzyjającego rozwojowi innowacji. Polska branża offshore  jest nadal na początku drogi. Powstała pierwsza mapa producentów technologii z tej dziedziny, w przygo-towaniu jest kolejna. Jednym z rozwiązań sprzyjających rozwojowi jest tworzenie konsorcjów badawczo – rozwojowych, które mają możliwość zdobywać finansowanie na rozwój innowacji.
Rynek kosmetyczny – szanse i bariery
 
Polskie marki kosmetyków są znane na całym świecie. Za tym sukcesem stoi dynamiczny rozwój branży i nieustanne poszukiwanie coraz lepszych rozwiązań
w odpowiedzi na zmieniające się trendy, preferencje konsumentów i nowe technologie. Uczestniczki panelu rozmawiały o możliwościach dalszego rozwoju polskich firm z branży beauty oraz o tym, czy i jakie występują granice tej ekspansji.

 

Jako przykład specyficznego rynku podano Chiny, gdzie konsument oczekuje dostarczenia produktu kompleksowego i maksymalnie wygodnego, znanego m.in. z mediów społecznościowych. Z różnicami w postrzeganiu produktów przez klientów na rynkach zagranicznych związana jest konieczność dostosowania narzędzi kampanii marketingowych, obecności w mediach i social media. To co sprawdza się w Polsce, nie zawsze sprawdzi się w innych krajach, szczególnie w tych spoza naszego kręgu kulturowego.

 

Ewelina Badziak z Zagranicznego Biura Handlowe w Mexico City przypomniała, że główną barierą przy wejściu na rynki takie jak meksykański jest bariera mentalna. Jest ona związana z obawą o bezpieczeństwo biznesu i dystansem dzielącym kraje. Dodała, że w kontaktach z partnerami na nowym rynku warto wykazać się cierpliwością, zdobywając ich zaufanie, a także pogłębiając wiedzę o tamtejszych konsumentach i uwarunkowaniach prawnych.
Indie – wyzwania i szanse dla polskiego biznesu
 
Indie to w ostatnich latach najszybciej rozwijająca się duża gospodarka świata. Rynek ten ma szansę zostać wkrótce drugą gospodarką w regionie Azji i Pacyfiku oraz trzecią co do wielkości na świecie. Jak polskie firmy mogą skorzystać na relacjach gospodarczych z krajem, którego PKB jest na drodze do prześcignięcia takich potęg jak Japonia i Niemcy? O tym dyskutowali uczestnicy panelu poświęconego szansom i wyzwaniom związanym z rynkiem indyjskim.

 

Krzysztof Zalewski, prezes Instytutu Boyma, podkreślał, że wzrost gospodarczy Indii trwa konsekwentnie od dekad. Zaznaczył, że sprzyja temu w ostatnim czasie szybkie tempo rozwoju cyfrowego w tym kraju. Indie mają ambicje globalne,
a podpisana z Polską Deklaracja o Partnerstwie Strategicznym jest pomocna
w relacjach między naszymi państwami, w tym również w wymianie handlowej.

 

O wkraczaniu z biznesem na rynek indyjski mówiła Judyta Latymowicz - indolożka, adwokatka i współzałożycielka polskiej kancelarii prawnej Legally Smart. Przytoczyła przykład ułatwiania procedur jako otwartości kraju na międzynarodowe relacje biznesowe. Przypomniała jednak, że dobre przygotowanie firmy powinno być związane z rozpoznaniem lokalnych regulacji, z których w Indiach część jest stanowiona na poziomie centralnym, a część na poziomie stanowym.
Prowadzenie biznesu w Ukrainie w warunkach wojny
 
Fenomen ukraińskiej gospodarki, działającej pomimo trwających w tym kraju działań wojennych, jest dostrzegany na świecie – w tym w Polsce. Dla przetrwania Ukrainy konieczne jest jednak dalsze przyciąganie inwestycji zagranicznych. Wiele spółek z polskim kapitałem zdaje sobie z tego sprawę i od lat prowadzi oraz
z sukcesem rozwija działalność na rynku ukraińskim. Uczestnicy panelu dyskutowali o tym, jakie szanse i ryzyka są związane z prowadzeniem działalności w trudnej rzeczywistości warunków wojennych i na jakie wsparcie mogą liczyć polskie firmy.

 

Jacek Piechota, prezes Polsko - Ukraińskiej Izby Gospodarczej podkreślił, że ze współpracy firm polskich i ukraińskich płynie siła i synergia, możliwa dzięki obserwacji współpracy z różnej perspektywy blisko 400 polskich i 200 ukraińskich firm. Dodał też, że ukraińska gospodarka notuje wzrost 2-3 procentowy od 2023 roku, co w warunkach wojny jest dobrą wartością.
Przyszłość relacji handlowych z Chinami
 
Gospodarka Chin notuje od dekad spektakularny wzrost. W ostatnich latach mają na to wpływ globalne zmiany związane m.in. z pandemią covid czy napięcia
w polityce międzynarodowej. Panel przybliżył słuchaczom perspektywy dla polskich eksporterów i inwestorów, zainteresowanych obecnością w Państwie Środka. Dyskusja poświęcona była możliwościom, jakie dla budowania strategii biznesowej daje analiza długofalowych trendów definiujących przyszłość chińskiej gospodarki.

 

Dr Andrzej Juchniewicz, Kierownik Zagranicznego Biura Handlowego PAIH
w Szanghaju przypomniał, że paradygmat myślenia o Chinach w relacjach z USA
i Unią Europejską zmienia się.  Wcześniejszy model relacji stricte gospodarczych przyjmuje aspekt polityczny. To kwestia, która może mieć wpływ na polskich przedsiębiorców współpracujących biznesowo z Chinami. Dodał też, że Chiny
w przypadku problemów gospodarczych stosują ogromne pakiety stymulacyjne.
W ramach pobudzenia gospodarki budowane były wielkie projekty infrastrukturalne, a także data center czy centra nowych technologii. Obecnie mamy zapowiedź pakietu stymulacyjnego mającego poprawić wewnętrzną konsumpcję. To ważny aspekt dla polskiego eksportera i producenta, ponieważ chiński konsument może zacząć ponownie wydawać środki na produkty europejskie. Należy więc zabiegać o obecność na tym rynku, by móc wykorzystać wzrost konsumpcji w Chinach jako kierunek rozwoju swojego biznesu.

 

Michał Bielewicz, założyciel firm Salvane i Trademark Partners przypomniał, że Chiny swoją strategię gospodarczą rozpisały na wiele lat. Rozwijana jest produkcja towarów zaawansowanych technologicznie, są ustanowione kanały dystrybucji na całym świecie. Chiny korzystają na przykład na małym zainteresowaniu Europy rynkiem afrykańskim czy południowoamerykańskim. Dla Polski płynie z tego lekcja konieczności nauczenia się jak handlować z Chinami. Dla naszych małych i średnich firm to moment, by skorzystać z wbrew pozorom z nie tak złego klimatu inwestycyjnego w Chinach, a także wpasować się w trend rosnącej konsumpcji dzięki spadkowi nieruchomości w tym kraju, co pobudzi wydawanie pieniędzy przez tamtejszą rosnącą klasę średnią.
ESG – budowanie konkurencyjności polskich eksporterów w Europie i na rynkach pozaunijnych
 
Od tego roku największe spółki są zobowiązane dyrektywą unijną do corocznego sporządzania raportów ESG, w których muszą znaleźć się odniesienia do kwestii środowiskowych, społecznych i ładu korporacyjnego. W kolejnych latach obowiązek ten będzie rozszerzany na coraz mniejsze podmioty. Panel poświęcony był szansom i wyzwaniom, jakie przed polskimi firmami stawia obowiązek raportowania ESG. Uczestnicy rozmawiali o przewagach naszego biznesu i moż-liwościach, jakie niesie elastyczność i pomysłowość polskich przedsiębiorców.
Afryka – kontynent przyszłości. Jak polskie firmy mogą zyskać na rynkach afrykańskich?
 
Panel afrykański spotkał się z ogromnym zainteresowaniem odwiedzających tegoroczne Forum Biznesu. Prelegenci swoimi wystąpieniami udowodnili, że Afryka jest zdecydowanie kontynentem przyszłości, pomimo licznych wyzwań, jakie czekają na firmy, które rozważają ten kierunek pod kątem dalszej ekspansji. Scena panelu była areną dla niezwykle interesujących rozmów, prezentacji doświadczeń i wskazówek, w jaki sposób zdobywać nowe rynki.
Azja Południowo – Wschodnia – nowe centrum świata? Perspektywy inwestycyjne dla polskich przedsiębiorstw
 
Dyskusja poświęcona była regionowi znajdującemu się w czołówce najszybciej rozwijających się obszarów świata. Podczas panelu rozmawiano o możliwościach zaangażowania polskich firm w inwestycje na tym obszarze, a także o narzę-dziach wsparcia dla eksporterów zainteresowanych tamtejszymi rynkami.
Biznes na Bliskim Wschodzie – najważniejsze wyzwania
 
Przedstawiciele Arabii Saudyjskiej, Emiratów Arabskich, Izraela oraz Polski rozmawiali podczas panelu o perspektywicznych sektorach, barierach wejścia na dany rynek oraz strategiach biznesowych na Bliskim Wschodzie i sukcesach polskich firm na tym rynku. Podkreślano, że najważniejszym wyzwaniem w dzisiej-szych czasach jest przełamanie bariery związanej z konfliktami toczącymi się w tym regionie świata. Dodano także, że Polska bardzo dobrze odnajduje się w śro-dowisku biznesowym na Bliskim Wschodzie, a firmy odnoszą liczne sukcesy podpisując kontrakty z lokalnymi partnerami.
 
 

PAIH Forum Biznesu 2024 odbyło się pod Patronatem Honorowym Ministra Rozwoju i Technologii.

 

Partnerami wydarzenia byli: Bank Gospodarstwa Krajowego, Polska Strefa Inwestycji, Kamiennogórska SSE Małej Przedsiębiorczości, Invest Park Wałbrzyska SSE, Krakowski Park Technologiczny, Legnicka SSE, Pomorska SSE, „Starachowice” SSE, Warmińsko-Mazurska SSE, Łódzka SSE, Słupska SSE zarządzana przez PARR, Kostrzyńsko-Słubicka SSE, Suwalska SSE S.A. i Katowicka SSE.

 

Patronami medialnymi były: TVP, Dziennik Gazeta Prawna, Polskie Radio RDC, PAP, Biznes Info i Goniec.
 

powrót do kategorii
Poprzedni Następny

Dodaj komentarz

Spodobała Ci się informacja? Zostaw nam swoją opinię
- to dla Ciebie staramy się być najlepsi, a Twoje zdanie bardzo nam w tym pomoże!
Twoja ocena
Ocena (0/5)

Pozostałe
aktualności

DO GÓRY
Włącz powiadomienia WebPush
Dziękujemy, teraz zawsze będziesz na bieżąco!
Przeglądasz tę stronę w trybie offline.
Przeglądasz tę stronę w trybie online.