Przewodniczący Zarządu Powiatu w Tomaszowie Mazowieckim ogłasza nabór kandydatów – przedstawicieli organizacji pozarządowych na członków Powiatowej Rady Działalności Pożytku Publicznego w Tomaszowie Mazowieckim.
I. Powiatowa Rada Działalności Pożytku Publicznego w Tomaszowie Mazowieckim
1. Powiatowa Rada Działalności Pożytku Publicznego w Tomaszowie Mazowieckim, zwana dalej "Radą Pożytku", jest organem konsultacyjnym Powiatu Tomaszowskiego w sprawach dotyczących sfery zadań publicznych określonych w ustawie z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2020 poz. 1057, z 2021 r. poz. 1038, poz.. 1243, poz. 1535). Celem działania Rady Pożytku jest wypracowanie kierunków merytorycznych będących podstawą do tworzenia praktycznej współpracy pomiędzy sektorem publicznym a organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego. Rada Pożytku pełni funkcję doradczą i inicjatywną. Czas trwania kadencji Rady wynosi 3 lata.
2. W skład Rady Pożytku wchodzi 12 członków, w tym: dwóch przedstawicieli Rady Powiatu
w Tomaszowie Maz., dwóch przedstawicieli Zarządu Powiatu w Tomaszowie Maz. oraz ośmiu przedstawicieli organizacji pozarządowych.
3. Szczegółowe zasady powoływania, organizacji i trybu działania zawiera Uchwała Nr XXXI/223/2013 Rady Powiatu w Tomaszowie Mazowieckim z dnia 28 lutego 2013 r. (Dz. Urz. Woj. Łódzkiego z 2013 r . poz. 2018).
II. Zasady naboru kandydatów
1. W dniach 4 listopada 2024 r. - 24 listopada 2024 r. działające na terenie Powiatu Tomaszowskiego organizacje pozarządowe oraz podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie mogą zgłaszać kandydatów do Powiatowej Rady Działalności Pożytku Publicznego w Tomaszowie Mazowieckim. Każda organizacja ma prawo do zgłoszenia maksymalnie dwóch kandydatów.
2. Zgłoszeń dokonuje się na karcie zgłoszeniowej stanowiącej załącznik nr 1 do niniejszego ogłoszenia. Karty należy złożyć osobiście w kancelarii Starostwa Powiatowego w Tomaszowie Mazowieckim, ul. św. Antoniego 41, 97-200 Tomaszów Maz., przesłać pocztą tradycyjną na adres Starostwa lub pocztą elektroniczną w formie skanu na adres: promocja@powiat-tomaszowski.pl
III. Głosowanie na kandydatów
1. Do dnia 24 listopada 2024 r. na stronie internetowej Starostwa Powiatowego w Tomaszowie Mazowieckim zostanie ogłoszona imienna lista osób, których kandydatury zostały prawidłowo zgłoszone. Lista kandydatów dostępna będzie także do wglądu w Wydziale Kultury i Promocji Powiatu Starostwa Powiatowego w Tomaszowie Maz.
2. W ciągu 14 dni od daty opublikowania listy kandydatów zostanie zorganizowane spotkanie otwarte z udziałem wszystkich osób kandydujących celem zaprezentowania się kandydatów. Termin spotkania zostanie podany wraz z listą kandydatów i zamieszczony na stronie internetowej Starostwa oraz na tablicy ogłoszeń w siedzibie urzędu.
3. Zastrzega się możliwość odstąpienia od organizacji spotkania z kandydatami w przypadku wprowadzenia obostrzeń wynikających ze stanu pandemii. W takim przypadku w terminie 14 dni od daty opublikowania listy kandydatów zostanie podana informacja o odstąpieniu od organizacji spotkania.
4. W ciągu 7 dni od daty odbycia się spotkania lub opublikowania informacji o odstąpieniu od organizacji spotkania, o którym mowa powyżej, organizacje będą mogły oddawać swoje głosy na kandydatów znajdujących się na liście.
5. Głosowanie odbędzie się na kartach do głosowania, których wzór stanowić będzie załącznik do listy kandydatów. Prawidłowo wypełnione karty należy złożyć osobiście w kancelarii lub przesłać pocztą tradycyjną na adres Starostwa Powiatowego w Tomaszowie Mazowieckim, ul. św. Antoniego 41, 97-200 Tomaszów Maz. w zamkniętej kopercie z dopiskiem: „Karta do głosowania na kandydata do Powiatowej Rady Działalności Pożytku Publicznego w Tomaszowie Maz.”
6. Każda organizacja może oddać głos maksymalnie na trzech kandydatów. Złożone głosy muszą zostać potwierdzone podpisami osób upoważnionych do składania oświadczeń woli w imieniu organizacji.
7. Za nieważne uznaje się głosy, które:
1) wpłyną poza terminem wskazanym w ogłoszeniu;
2) zostaną oddane przez jedną organizację na więcej niż 3 kandydatów;
3) nie zostały podpisane przez osoby upoważnione do reprezentowania organizacji.
IV. Wyniki głosowania
1. Wynik głosowania ustali powołana przez Przewodniczącego Zarządu Powiatu w Tomaszowie Maz. komisja złożona z 2 przedstawicieli Zarządu Powiatu oraz 2 przedstawicieli organizacji pozarządowych, których członkowie lub członkowie organów nie znajdują się na liście kandydatów.
2. Komisja obradować będzie na otwartym posiedzeniu. Termin posiedzenia komisji zostanie podany wraz z ogłoszeniem imiennej listy kandydatów.
3. Do Rady Pożytku wejdzie 8 kandydatów, którzy otrzymają największą liczbę głosów. W przypadku równej ilości głosów decyduje losowanie.
4. Wyniki głosowania uwzględniające ilość głosów uzyskanych przez poszczególnych kandydatów oraz informację o tych z nich, którzy weszli w skład Rady Pożytku, Przewodniczący Zarządu Powiatu w Tomaszowie Mazowieckim ogłosi na tablicy ogłoszeń oraz na stronie internetowej Starostwa Powiatowego w Tomaszowie Mazowieckim w ciągu 7 dni od daty zakończenia głosowania.
5. Po rozstrzygnięciu naboru Zarząd Powiatu w Tomaszowie Mazowieckim powoła Powiatową Radę Działalności Pożytku Publicznego w Tomaszowie Mazowieckim na okres V kadencji.
6. Informacji w sprawie wyborów do Powiatowej Rady Działalności Pożytku Publicznego w Tomaszowie Mazowieckim udziela Wydział Kultury i Promocji Powiatu Starostwa Powiatowego w Tomaszowie Mazowieckim, ul. św. Antoniego 41, pok. nr 226, tel. (44) 724-21-27, wew. 417, 418,
e-mail: promocja@powiat-tomaszowski.pl